Вчитель року 2016


Презентація досвіду роботи вчителя математики вищої кваліфікаційної категорії, вчителя - методиста Рафалської Оксани Дмитрівни


Досвід Рафальської Оксани Дмитрівни from Ksuha35

      Опис досвіду роботи вчителя математики Рафальської Оксани Дмитрівни по темі: "Формування компетентностей учнів через впровадження прикладної спрямованості на основі застосування математичних знань та практичних вмінь у житті"

Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному суспільстві, не має ніякої цінності
Р. Т. Кійосакі
     Наукою доведено, що для життєвого успіху необхідні не самі знання, а вміння їх застосовувати до конкретної життєвої ситуації. «Дослідження, проведені психологами Гарвардського університету показали, що успіх на 85% залежить від особистісних якостей правильного вибору лінії поведінки, вмінні долати труднощі  і лише 15% визначається наявними знаннями. Таким чином, необхідність змістити акценти в освіті із засвоєння фактів на оволодіння способами взаємодії зі світом призводить до осмислення необхідності змінити характер навчального процесу та способів діяльності учнів». (додаток 1)
Якісне ж навчання математики забезпечує засвоєння знань та формування вмінь, що для випускника є підґрунтям у подальшому житті. Тож навчати математики учнів треба так, щоб кожен відчув, що знання та вміння з математики є для нього життєвою необхідністю.
Актуальність досвіду зумовлена значними змінами в суспільстві, вимогами до випускника школи, як конкурентно спроможної особистості. Тож основне завдання вчителя математики – дати підростаючому поколінню глибокі та міцні знання, сформувати потрібні навички та вміння, які вони зможуть застосувати на практиці, в майбутній професійній діяльності, техніці та побуті. Взірцем педагогічної думки вважають «Повчання Володимира Мономаха дітям» (1053 - 1125), де вперше, а епоху Київської Русі, обґрунтовано необхідність зв’язку освіти з потребами життя особистості. Але часто на уроках задачі, які мають зв'язок з повсякденням життям викликають розгубленість навіть у тих учнів, які добре засвоїли шкільних матеріал. Та, ми, вчителі, добре знаємо, що внутрішня логіка будь – якої теми розкривається перед учнями краще, якщо вчитель демонструє взаємозв’язок теорії з практикою, що забезпечує успішне вивчення профільних предметів – фізики, хімії, біології, географії, історії, економіки, а насамперед, готує дітей до повсякденного життя, вчить економити сімейний бюджет. Саме це і зумовило вибір теми мого досвіду «Формування компетентностей учнів через впровадження прикладної спрямованості на основі застосування математичних знань та практичних вмінь у житті».

Немає коментарів:

Дописати коментар