Презентація досвіду роботи вчителя математики вищої кваліфікаційної категорії, вчителя - методиста Рафалської Оксани Дмитрівни
Досвід Рафальської Оксани Дмитрівни from Ksuha35
Опис досвіду роботи вчителя математики Рафальської Оксани Дмитрівни по темі: "Формування компетентностей учнів через впровадження прикладної спрямованості на основі застосування математичних знань та практичних вмінь у житті"
Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному
суспільстві, не має ніякої цінності
Р. Т. Кійосакі
Наукою доведено, що для життєвого успіху необхідні не самі
знання, а вміння їх застосовувати до конкретної життєвої ситуації.
«Дослідження, проведені психологами Гарвардського університету показали, що
успіх на 85% залежить від особистісних якостей правильного вибору лінії поведінки,
вмінні долати труднощі і лише 15%
визначається наявними знаннями. Таким чином, необхідність змістити акценти в
освіті із засвоєння фактів на оволодіння способами взаємодії зі світом
призводить до осмислення необхідності змінити характер навчального процесу та
способів діяльності учнів». (додаток 1)
Якісне ж навчання
математики забезпечує засвоєння знань та формування вмінь, що для випускника є
підґрунтям у подальшому житті. Тож навчати математики учнів треба так, щоб
кожен відчув, що знання та вміння з математики є для нього життєвою
необхідністю.
Актуальність досвіду зумовлена значними змінами в суспільстві, вимогами до
випускника школи, як конкурентно спроможної особистості. Тож основне завдання
вчителя математики – дати підростаючому поколінню глибокі та міцні знання,
сформувати потрібні навички та вміння, які вони зможуть застосувати на
практиці, в майбутній професійній діяльності, техніці та побуті. Взірцем
педагогічної думки вважають «Повчання Володимира Мономаха дітям» (1053 - 1125),
де вперше, а епоху Київської Русі, обґрунтовано необхідність зв’язку освіти з
потребами життя особистості. Але часто на уроках задачі, які мають зв'язок з
повсякденням життям викликають розгубленість навіть у тих учнів, які добре
засвоїли шкільних матеріал. Та, ми, вчителі, добре знаємо, що внутрішня логіка
будь – якої теми розкривається перед учнями краще, якщо вчитель демонструє
взаємозв’язок теорії з практикою, що забезпечує успішне вивчення профільних
предметів – фізики, хімії, біології, географії, історії, економіки, а
насамперед, готує дітей до повсякденного життя, вчить економити сімейний
бюджет. Саме це і зумовило вибір теми мого досвіду «Формування компетентностей учнів через впровадження прикладної
спрямованості на основі застосування математичних знань та практичних вмінь у
житті».
Немає коментарів:
Дописати коментар